torsdag 21. november 2013

Storyline

I de siste ukene har vi jobbet et prosjekt som kalles Storyline. Det går ut på at vi, elevene, skal jobbe mer selvstendig, og vi får utdelt oppgaver som vi skal selv fullføre. Vi har da fått oppgaver som å skrive en arbeidskontrakt, lese rammeplanen osv. Den siste oppgaven vi fikk var å bygge en barnehage selv, hvor vi skulle ta hensyn til alt fra sikkerhet til universell utforming. 
Dette var en veldig morsom måte å jobbe på, samtidig som jeg lærte mye mer enn det jeg gjør når vi har vanlig undervisning. 
Vi var i grupper, hvor jeg var på gruppe med Erik, Yennifer og Marlene som går i klassen min. 
Vi valgte da å lage en kulturbarnehage med et musikkrom, stille/leserom, teaterrom, kjøkken, toalett, gang og så klart en avdeling. Inne på avdelingen kunne vi både spise, leke og ha formingsaktiviteter. 
Grunnen til at vi valgte å ha en kulturbarnehage var fordi at vi på gruppen følte at barna da ville få en mer variert hverdag, og samtidig kan vi knytte for eksempel læring om kultur sammen med teater/skuespill. 

Jeg er veldig fornøyd med Storyline-prosjektet vårt, og føler jeg har fått mye læring ut av det!


Dette er litt bilder under prosessen, og bilde av resultatet :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar